Islamofobien er økende, flere muslimer enn andre grupper føler seg diskriminert og mobbet. Flere norske og europeiske undersøkelser bekrefter denne tendensen. Undersøkelser og uttalelser fra medieeksperter er entydige: Norske medier driver med nærmest heksejakt på muslimer.
Det at Politiets Sikkerthetstjeneste (PST) ikke fjernet en link fra sin Facebook-gruppe ble en forsidesak i Dagbladet. Ville avisen laget en forside og trykket et pornobilde på forsiden dersom PST hadde slurvet med å fjerne en link til en pornoside? Antakeligvis ikke.
Likheter med antisemittisme
Antisemittismens historie kan være en kilde til å forstå majoritetens diskriminering av minoriteter, skriver religionshistoriker Cora Alexa Døving i en kronikk i denne utgaven. Man skal selvsagt være varsom med å trekke slike paralleller siden omstendighetene den gang og nå er svært ulike. Men fellestrekkene er likevel slående. Døving har sammenlignet norsk antisemittisk og antiislamsk litteratur og fulgt nettdebatter på Aftenposten, Dagbladet og VG i tre måneder. Hun fant flere fellestrekk mellom jøde- og islamhetsen. Det er de samme mønstrene som går igjen.
Skal overta Europa
Både muslimer og jøder anses som indre fiender med klare strategier for å overta Europa. Majoriteten er "blind", spesielt "naiv" er venstresiden. Også for rundt hundre år siden beskyldte man statistikere for å trikse med tall.
Muslimer og jøder blir beskyldt for å være illojale mot nasjonalstaten fordi religiøse fellesskap overgår nasjonal tilhørighet. En jøde eller muslim kan aldri bli en ordentlig nordmann. De "andre" truer etablerte institusjoner. Mens muslimen truer det moderne (sekularisering, likestilling etc), var jøden en trussel mot det tradisjonelle (den patriarkalske familiestrukturen, kirken, monarkiet
Norske medier bør stille kritiske spørsmål til de antatte faktakunnskapene om islam som de bygger sine saker på.
osv). Religion anses som fremste identitet hos jøden og muslimen. Både moskeer og synagoger beskrives som lukkede univers og som politiske prosjekt. Den seksualiserte mannen er annen forestilling som går igjen: Hverken den jødiske eller den muslimske mannen kan kontrollere sin seksualitet. Det er mye fokus på kvinner og barn som ofre for en kultur som tilhører mannen. Tildekking av hodet og flerkoneri har også vært tema i antisemittisk litteratur. Nok et gjennomgangstema er manglende integreringsvilje: Å flytte sammen skyldes et ønske om å bo med sine egne og å leve avsondret fra den øvrige befolkningen.
Påvirkes
At redaktører og journalister påvirkes av holdningene som ellers finnes i samfunnet, er ikke overraskende. En undersøkelse av norske journalisters forhold til innvandrere viser at en av fire journalister mener at andre kolleger har rasistiske holdninger. Undersøkelsen var gjennomført av analysefirmaet AC Nielsen.
Mediene er til tider lite kritiske til uttalelser og såkalt ”forskning” fra for eksempel Human Rights Service (HRS) eller Frp. Er det derimot rapporter som viser et positivt bilde, får det knapt plass i mediene. Et eksempel er rapporten fra IMDi hvor resultat fra analysen fra Retriever var trykket. Fokuset og debatten døde ut i løpet av to dager.
”Internasjonalt har ekstreme islamister skapt en terrorfrykt. En del norske muslimer praktiserer, begrunnet i sin religion, et familiemønster og kjønnsroller som er i konflikt med likestilte, norske idealer,” skriver redaktør i Aftenposten Hilde Haugsgjerd i et innlegg. For det første kan vi stille spørsmål ved Haugsgjerd mener med ”norske idealer”, og så er jo spørsmålet om den muslimske menigmannen virkelig begrunner ikke-likestilte familiemønsteret sitt med religion. Hva med andre grupper som tamiler, chilenere og vietnamesere, som også praktiserer et ikke-likestilt familiemønster, og som ikke er muslimer?
Mediene skal rette søkelyset mot kritikkverdige forhold i samfunnet. Det gjelder også innvandringssaker. Men når dårlig journalistikk preger dekningen av saker knyttet til islam og muslimer, er det ille. Saken om moralpolitiet er et eksempel på dette. Vi kunne tydelig se journalistens egne holdninger komme til uttrykk gjennom vinklingen og valg av kilder.
Norske medier bør bli bevisst egne holdninger og bør stille kritiske spørsmål til de antatte faktakunnskapene om muslimer og islam som de bygger sine saker på.



Kommenter denne artikkelen
Kommentarer
skrevet av Kuffar 19.03.2010 13:34
Hei Majoran Vivekananthan!
Vesten har har oppfunnet din sosiale persona.
Nå er folk lei, og betrakter den som et resultat av et uoppmerksomt lune i etterkrigsapatien.
Nå vil de bli kvitt den, som en last som har "got out of hand".
Lov å ikke sladre til Støre eller jageland om det Norske folks Ny-Nye Vi.
skrevet av crisis 19.03.2010 14:27
Majoran Vivekananthan bør se det i øynene først som sist: Muslimer er stort sett uvelkomne i Norge og Europa, har alltid vært det og kommer alltid til å være det. Dette gjelder også deres støttespillere, som ham selv. Som det påpekes i ovenstående innlegg, er MVs egen tilstedeværelse i Vesten resultatet av et sosialt eksperiment som stadig flere ser er i ferd med å mislykkes.
skrevet av Bjarne 19.03.2010 16:21
Vi skal faktisk takk pressen og FRP for at faktisk problemene knyttet til den ukulturen som finnes i mange muslimske miljør blir satt på dagsorden.
Det som er veldig latterlig med denne artikkelen er at den negative omtalen angående islam blir sammenlignet med hvordan jødene har blitt behandling. Idag er det jo et faktisk et faktum at de kreftene som sprer mest hat hos jødene stammer fra de muslimske miljøene. Jøde i disse miljøene er her et skjellord.
Israel er det eneste landet i midtøsten med demokrati og kvinner som kan oppføre seg som selvstendige individer som bestemer over sitt eget liv. Å sammenligne jødisk kultur med islamsk kultur som like kulturer blir jo derfor helt latterlig
skrevet av Bjarne 19.03.2010 16:45
Vi skal faktisk takk pressen og FRP for at faktisk problemene knyttet til den ukulturen som finnes i mange muslimske miljør blir satt på dagsorden.
Det som er veldig latterlig med denne artikkelen er at den negative omtalen angående islam blir sammenlignet med hvordan jødene har blitt behandling. Idag er det jo et faktisk et faktum at de kreftene som sprer mest hat hos jødene stammer fra de muslimske miljøene. Jøde i disse miljøene er her et skjellord.
Israel er det eneste landet i midtøsten med demokrati og kvinner som kan oppføre seg som selvstendige individer som bestemer over sitt eget liv. Å sammenligne jødisk kultur med islamsk kultur som like kulturer blir jo derfor helt latterlig
skrevet av Bjørga Aune 19.03.2010 18:25
Å påstå at Israel er Demokratisk er like umulig som å si at USA er sosialistisk.
Likheten mellom jøder og muslimer er så absolutt tilstede. Jødene står foran "klagemuren" og bukker og mumler og muslimene kaster seg på kne.
Hamas og Zionistene er fundamenalister begge to.
skrevet av Amir momen 19.03.2010 20:59
Dette er en sak med mange sider og den politiske makt-senter hindrer at hele sannheten kommer frem nå.
Historien må granske og dømme detaljene i dette. Men jeg hevder at man skapte Bin Ladin i Saudi Arabia, med penger og støtte fra den USA-Saudi olje-alliansen. Man har brukt Bin Ladin som unnskyldning på nesten alt hittil. Man brukte den til å skremme nordmenn med en terror-angrep som aldri kom, osv og man fikk hele Europa til å være med på flere BLODIGE angrepskriger for å hindre at Bil Ladin og terrorister komme til Europa, og tilsvarende påfunn, ville jeg hevde.
Men du må ikke legge all skylden på USA heller, fordi norske myndigheter og nordmenn (gjennom sine folkevalgte) hadde et valg også. Man kunne trekke seg unna, og la være å delta i disse BLODIGE angrepskrigene, men da kom dette med min-ego, "min sikkerhet .. min velstand", er viktigere enn min ære og samvittighet. Du må ikke glemme at Staoil har nylig skrevet milliard olj-kontrakt med Irak mens landet er forsatt under militær okkupasjon av et fremmed hær.
Disse krigene er tapt og man er desperat for å finne en exit strategi med ansiktet i behold nå, og flere skandaler vil bli avslørt snart, Men Europa kommer til å slite med konsekvensene for en lang tid i fremtiden. Man har kjørt en systematisk krigpropaganda kampanje, + 15 åre FrP løyner, og dette har skapt en stor fremmed/muslim-frykt i Norge som har forårsaket 2 store konsekvenser, alle disse påstander, fører til at mennesker frykter fra sitt hjemmelan, Så langt vet jeg at ingen ønsker å bo i et annet landet,og i en annen kultur, ingen ønsker diskriminering og mobbing osv, men Krigsmaskiner turer mennesker å komme seg vekk. Det er derfor idag møter dere, folk som dere aldri sett før, Det er rart, kanskje skremmenede, og kanskje uforståelige. Rase skiller tiden og sterkt nasjonalisem og fasicsmen har blitt fjernet verden, men fascismen og den ekstrem nasjonalistiske ideologien fortsatt kan leses i FrP sin dagboka.
skrevet av Nodi 19.03.2010 21:15
Muslimene og i særlig palestinere faktisk støttet nazistene (se lenke til bilder nedenfra).
Regner med at redaktøren til Utrop mangler konstruktiv oppmerksomhet.
For å være årlig, jeg begynner å bli lei av Utrop, det eneste dere gjør er enten å kopiere nyheter fra andre websider eller komme med egne patetiske provoseringer.
http://bit.ly/bjIcP7
skrevet av jan 19.03.2010 22:27
Islam har vært en del av Europas historie i de siste 13 hundre år, dvs. 200 år før kristendommen ble påtvunget Norge. Lurer på om det var muslimer som sørget for alt det jævelskapet som har skjedd i Norge - bare i de siste 100 år - forfølgelse av jøder, fornorskning av samer og kvener, sterilisernig av kvinner med annet etnisitet enn norsk (mellom 350 - 500 fra romani-folket i perioden 1945 til 1975)osv. Ser ut som om noen av oss har begynt å tro på myten "typisk norsk å være god" - farlig nær tanken om "ubermensch" og himmelske folket.
skrevet av G.T. 19.03.2010 22:54
Flertallet av ikkevestlige innvandrere i Norge kommer fra muslimske land. Det er ganske innlysende at denne gruppen får mest oppmerksomhet, både fordi den er størst og fordi den har gjort seg mest negativt bemerket. Majoran Vivekananthan vet nok også dette, selv om han later som noe annet.
Cora A. Døvings påstander om muslimer som "vår tids jøder" svikter allerede i utgangspunktet: Jødene var uten noe eget fedreland, og mange flyktet til Vest-Europa fra Russland og Øst-Europa fordi de der ble utsatt for forfølgelser og drap av den ene grunn at de var jøder, altså på grunn av sin tro.
I sterk motsetning til dette, kommer den store majoritet av muslimer i Europa i dag som høyst frivillige immigranter fra sine egne fedreland, og kommer slett ikke fordi de er blitt forfulgt p.g.a. sin rase eller tro, men for å ta del i Vestens økonomiske og sosiale suksess (at altfor mange av muslimene selv bidrar sterkt til å undergrave denne suksessen, er en annen diskusjon).
Sammenligningen mellom disse to gruppene - fortidens jøder og nåtidens muslimer - virker både søkt og uredelig. Den fremstår også i praksis som en bagatellisering av nazistenes jødeforfølgelser, selv om dette forhåpentligvis ikke er hensikten.
Det er i denne sammenhengen også svært påfallende at hverken Cora A. Døving eller Majoran Vivekananthan nevner noe som helst om den nye, store oppblomstringen av åpen og ofte voldelig antisemittisme i muslimske miljøer i Europa.
skrevet av G.T. 19.03.2010 23:27
@jan
Muslimene tvang seg til å bli en del av Europas historie (Den iberiske halvøy, Balkan og deler av Øst-Europa) gjennom krigføring, militære erobringer, brutal religiøs, kulturell og politisk undertrykkelse av den opprinnelige befolkningen og tvangsinnføring av islam. Likevel insisterer mange muslimer på en slags historisk offerrolle, hvor det er Europa som er "overgriperen".
Den moderne versjonen av islamsk imperialisme er at millioner av muslimer koloniserer kristne/sekulære europeiske land som de etter kort tid forlanger fullt eierskap til, og hvor de ønsker å fortsette å leve som om de fremdeles befant i den muslimske verden. Ut fra en slags ubegrunnet dårlig samvittighet overfor ikke-europeere har Europas ledere gått med på dette, som regel stikk i strid med folkeviljen i de respektive land. Heldigvis ser denne trenden nå ut til å være i ferd med å snu.
Ingen påstår at islam har skylden for noen av overgrepene du ramser opp. Norge har i likhet med andre land skampletter på sitt historiske rulleblad. I motsetning til muslimske land (f.eks. Tyrkia) har imidlertid Norge tatt de nødvendige oppgjør med overgrep begått i fortiden.
skrevet av Dod 20.03.2010 00:37
Ganske utrolig at media ikke skriver så mye om all misbruket av barn som blir begått av europere og den ariske rasen. Prester, lærere, foreldre u name it.
Fei for egen dør Ola Dunk. Det finnes tusenere av skappedofile i Norge og ikke minst flere titalls tusen der ute.
Det skriver media i små spalter og da holder Siv munnrappa Jensen kjeften igjen.
Nordmenn tror de er best i alt og alt så snille. Jo mer fremmedfrykt dere har for muslimer og utlendinger desto mer vil dere gjemme dere så hodeløse kyllinger. Uten oss ville ikke hovedstaden Oslo fungert i tre timer. Bare se når drosjesjåførene streika. Da stoppa byen opp.
Tenk da om alle i kollektivbransjen, restaurant,vask, taxinæringen, alders og pleiehjemmene og skolene hadde streika. Hahaha, dere produserer jo søren meg ikke nok barn til å holde følge med samfunnet. Dere er altfor opptatt av å drikke dere drita på byen, for så deretter å sitte på nettet og lete etter barn.
STOLT MUSLIM!!
skrevet av David 20.03.2010 00:55
Den store majoritet av muslimer i Europa i dag som høyst frivillige immigranter fra sine egne fedreland, og kommer slett ikke fordi de er blitt forfulgt p.g.a.rase, tro også videre, men p.g.a. Den sulte krigsmaskinen fra Både USA og vesten som ruler rundt og spiser opp både skyldinge og uskyldinge mennesker,det er derfor må de forlate sine federland. Vi må ikke si at alle immigranter kommer p.g.a. sosial og økonomisk suksess, Vi må ikke undergrave sannheten, Hvis G.T mener om økonomiske suksess, så hvor kommer den økonomiske suksessen fra?
skrevet av Mikkel Hønhus 20.03.2010 01:42
Trodde dette bildet var av Kristin Halvorsen,angående norsk jødeforfølgelse i moderne tid
skrevet av Ola 20.03.2010 03:37
@Dod
Du leser ikke særlig mye aviser, gjør du vel? Pedofile, uansett rase, burde bures inne på livstid. Du vet vel at Muhammed var pedofil? Giftet seg med en 6-åring da han var 53... "Stolt muslim"...
skrevet av iselin 20.03.2010 12:12
Det er så deilig de få gangene noen skriver noe saklig om muslimsk innvandring og syn på muslimer i Norge. det er virkelig på tide at media gransker seg selv litt, og oppdaterer sine kunnskaper om islam og muslimer, før vi har et større problem enn vi kan hanskes med.
jeg er helt enig i at media setter norske muslimer i et uheldig lys, og bidrar til økt fremmedfrykt og hverdagsrasisme. det som provoserer meg mest, er at media og mange som debatterer, spesielt på vg og dagbladet, ikke er interresert i å tenke på muslimer som mennesker, som ikke bare er sin religion, men har flere sider, akkurat som andre nordmenn! jeg syns menneskeverd og respekt for enkeltpersoner blir helt tilsidesatt i den medietrenden som vi har idag.
jeg sier ikke at det ikke skal være lov å trekke fram problemer fra enkelte miljøer, som f.eks omskjæring og kvinneundertrykkelse, som selvfølgelig må fram i lyset som andre samfunnsproblemer. men denne lysten til å fremstille slike problemer som grunn til at 'alle muslimer' er 'farlige for det norske samfunnet', er fordummende og respektløs.
jeg elsker å bo i oslo, akkurat pga det mangfoldet som finnes her. jeg syns det er fint at mennesker med forskjellig utgangspunkt kan omgås hverandre og være venner tross forskjellig religion, bakgrunn og kultur. og jeg tror det er viktig å lære seg å kjenne andre mennesker før man setter de i bås.
kan ikke hjelpe for å tenke at de som kommer med disse utsagnene om at muslimer ødelegger norsk kulturliv, innvandrere er bare voldtektsmenn, osv, kan være så skråsikre på påstandene sine, akkurat fordi de ikke vet bedre. kom deg ut i verden, har jeg lyst til å si.
og så er det dette med at om man snakker om menneskeverd og alminnelig respekt for andre mennesker, så er man naiv og dum. jeg mener det forholder seg omvendt.
skrevet av Simon 20.03.2010 15:37
Den muslimske innvandringen er et helt nytt fenomen i europeisk historie, og utfallet av dette sosiale eksperimentet er fremdeles ukjent. Man kan likevel gå ut fra at jo større den muslimske befolkningen i Europa blir, jo sterkere vil kravet bli om at muslimsk kultur skal likestilles med europeiske lands opprinnelige kultur.
For 10-15 år siden var det bare høyreekstremister som snakket om muligheten for et fremtidig muslimsk flertall i Europa.
I dag snakker seriøse innvandringsforskere om det samme. For en muslim er dette kanskje et ønskelig fremtidsscenario. For en som tilhører Europas opprinnelige befolkning og kultur, er det derimot svært lite ønskelig.
Før muslimer beskylder innvandringsskeptikere for rasisme og fordommer, bør de prøve å forestille seg hvordan det ville ha vært hvis rollene var byttet om: Hvis det var de muslimske land som ble gjenstand for masseinnvandring fra det kristne/sekulære Vesten, med økende krav om tilpasning til innvandrernes europeiske kultur, og det mulige fremtidige resultat at muslimer ble i mindretall i sine egne land. Med hånden på hjertet, hvor godt ville muslimer likt et slikt alternativt scenario?
skrevet av Vic 20.03.2010 16:07
Demonstrasjoner mot ytringsfriheten
Krav om særbehandling på religiøst grunnlag
Patriarkalske familiemønstre
Parallellsamfunn
Ghettodannelse
Familievold
Omsorgssvikt
Barnemishandling
Kvinnemishandling
Kvinneundertrykkelse
Gjengkriminalitet
Gateran
Opptøyer
Masseslagsmål
Narkotikatrafikk
Æresdrap
Ekteskap mellom søskenbarn
Trakassering av norske kvinner
Overfallsvoldtekter
Kjønnslemlestelse
Tvangsekteskap
Proformaekteskap
Småjenter med hijab
Kjønnssegregert undervisning
Trygdesvindel
Skatteunndragelse
Økonomisk juks i innvandrerorganisasjoner
Trusler om terrorisme i Norge
Rekruttering av terrorister
Jødehat
Alt dette er nok medienes og Siv Jensens skyld, ja.
skrevet av Viktor 20.03.2010 17:47
Amir du har mye rett i det du skriver Ben Ladin fikk opplæring i krig føring av Usa i samme trenings leier som Contras og under President Carter for og bekjempe Sovjet i Afganistan,dessuten jødisk deligasjon ville samarbeide med Hitlers kamp i mot de allierte i midt-østen,for og få staten Israel.Men Hitler aviste dette,men sanheten i dag er vell att krigen blev startet pga frykten for hva som blir kalt terror,og siden har det blitt skrudd opp av hva mann kaller den brune poletikk i Europa,som har ført til enn forfølgese av muselimer og den muselimske verden,og parareller kan mann nok trekke til jødisk forfølgesen før krigen og under krigen.Og skal mann snakke om terror mot oprasjon Conndor i Latin-Amerika som en av de Største utført av Usa via oprasjons-leder Kissinger.Det seer ut som historien gjenntar seg også i Norge og stiheten og tausheten om det som skjer og beskyldninger mot muselimer i Verden.Hvorfor steller vi ikke flere statsmenn for enn mennskelig domstol som forbrytere mot mennskeheten?
skrevet av bim 20.03.2010 20:29
påvirker. For det er journalistene som påvirker. Det er media som skaper meninger, og så unnskylder seg selv og med det samme skylder på publikum for egne spekulasjoner
presentert som fakta.
Heller ikke er Medias spill i denne arena, hvis denne artikkel er en så-så eksempel på, tilsvarer skurkens som skylder på uskyldige for å bli lurt av juks og triks.
Akkurat som falskhet, selvriktighet kjennetegner kun en annen side av medias maktsarroganse. Det er ikke noe nytt å hente der desto råtten ide er desto mer den selges.
Når denne og andre pop-skribenter nå ser så mye annet som "plutselig" har startet å minne om "det som skjedde for 100 år siden", da må deres egne unnskyldinger som "vi ble påvirket", " vi visste ikke bedre" minne om liknende utsagn fra samme perioden. Det var slikt alle holocaust-drivere unnskyldte med, først etter de ble tatt dog.
En ser at alt Utrop oppnår i denne velskrevet artikkelen er forklaring på hva og hvor media "gjør galt" samtidig som han fortsetter med det. Hvilket utgjør en utmerkelse, gitt våre selvgode standarder.
skrevet av bim 20.03.2010 20:38
påvirker. For det er journalistene som påvirker. Det er media som skaper meninger, og så unnskylder seg selv og med det samme skylder på publikum for egne spekulasjoner presentert som fakta.
Medias spill i denne arena, hvis denne artikkel er en så-så eksempel på, tilsvarer skurkens som skylder på uskyldige for å bli lurt av juks og triks.
Som falskhet, selvriktighet kjennetegner kun en annen side av medias maktsarroganse. Det er ikke noe nytt å hente der hvor desto råtten "ide" er, desto mer den selges.
Når denne og andre pop-skribenter nå ser så mye annet som "plutselig" har startet å minne om "det som skjedde for 100 år siden", da må deres egne unnskyldinger som "vi ble påvirket", " vi visste ikke bedre" minne om liknende utsagn fra samme perioden. Det var sånn holocaust-drivere unnskyldte med, først etter de ble tatt dog.
En ser at alt Utrop oppnår i denne velskrevet artikkelen er forklaring på hva og hvor media "gjør galt" samtidig som han fortsetter med det. Hvilket utgjør en utmerkelse, gitt våre selvgode standarder.
skrevet av Viktor 21.03.2010 17:59
Klart media påvirker,og sannheten fortrenges,media eiges ikke av de utsatte i ett samfunn,og historien skrives kun av de som styrer,og mye av historien er vriden for hva som er sannheten skal forties,og helst glemmes.Bevistheten skapes gjennom brød og sirkus,Les gjerne Latin-Amrikanske forfatter Goleano annalyse av sannheten i bakspeglet,ett godt grunnlag for og bli bevist over hva historien kan skjule,og hva som skjer.Våkne og tørre og se virkligheten og ikke den forbien som råder når det gjelder muselimer eller andre forfulgte.Om jeg av slutter med at familien Bush solgte olje til Hitlers-krigs maskin,vil noen si løgn,men Roosvelt måtte stoppe alle tilganger økonomisk pga dette.Denne Presidenten har følgende start Irak-krig og Afganistan og krigen mot terror,og alle statsmenn godtok denne dagsorden,som har ført til drap og lidelser,og vi er der som Nasjon og deltar gjerne i dette opplegget,og legger opp til forbier i eget land.
skrevet av aLEXIO 22.03.2010 12:04
Nørsk journalister har kjønt det.Etter 11/september man har fått vann i mølla.Frankrike som har flest muslim i Europa utsatt ikke muslimer på en dårlig lyst som norge.Jeg lurer på av og til intelektuell kapasitet den journaliste kynist agenda:livet i norge er blitt forsurert av spekulativ islam nyheter som betyr "Fred".Det ser ut som media vil ha spenning i samfunet det er dette de leve av.
skrevet av Viktor 22.03.2010 23:00
Skjønt enig alexio,du har rett efter 11 setember,skjedde alt fort,og det blev et salig korstog mot muselimer i Europa,og Norge hang med på det toget,og hvem var statsminister i Norge,jo enn ivrig korsfarer og alt blev slukt av media og den store Sheriffen satt i gang sin krig,og forfølgesen var i gang og det seer ut som det forsetter,og den gruppa muselimer er de Korsfetete og fordømte som mørke-menn ,men obs olje vil vi ha.
skrevet av Otto olsen 10.04.2010 04:46
det er den fremste LØGN i dag at muslimene er de nye jødene hahaha!
Jødene fikk ikke spesialbehandling og ble kvotert foran nordmenn i absolutt alle sammenhenger...jødene gikk ikke rundt i gjenger og ranet folk...de drev ikke med gjengvoldtekter, de var ikke kriminelle, de ønsket ikke å stjele demokratiet og innføre sharia og religiøst fascistisk dikatur i våre land...
jødene mottok ikke hundrevis av millioner av kroner til sine organisasjoner drevet av korrupte ledere som stakk pengene i egen lomme....jødene mottok ikke subsidier til magasiner som sprer løgner om nordmenn og innvandrere, slik som utrop...
jødene var ofre, mens muslimene er OVERGRIPERE......
og et typisk tegn for psykopater er å fremstille seg selv som ofre, dette er de eksperter på...
VI nordmenn er de nye jødene...og muslimene er fascistene
skrevet av Otto olsen 10.04.2010 04:48
Hvor mange millioner mottar utrop hvert år av mine skattepenger for å spre løgner og underminere friheten og demokratiet i mitt land?
skrevet av MAQBUSA KHALSA 10.04.2010 10:02
Du snakker om dårlig moral i Vesten.Det er bare det at den del av Verden som har høyest kriminalitet ikke ligger i Vesten, men i den 3. verden.Hvis du er fra Pakistan burde du vel vite at drapsraten er langt høyere enn i USA.USA har bare rekord blant rike land.Hva med korrupsjonen i Pakistan? Hva med pedofilien i familier som aldri blir tatt opp, eller korttidsekteskap "muta",en form for mullah-velsignet prostitusjon.I muslimske land er det også vanlig at menn som egentlig ikke er homofile, har sexs mellom seg.
skrevet av Jangi SWAT 10.04.2010 10:19
Du skriver at bin Laden fikk støtte av USA.Helt galt.Bin Laden ble bygget opp av Pakistan og Saudiarabia,og hadde for det meste utenlandske frivillige på mellom 25000/45000.Det var den Afghanske Muhajedin som ble støttet av USA og talte 240000 mann.Bin Ladens styrker kjempet ikke sammen med afghanistanerne på grunn av klanskulturen.Da Sovjet var ute,og før kommunismen falt i Afghanistan, ble Mujahaddin forlatt av USA.At det er kommet penger fra USA til bin Laden kan være ubevisst slik som støtte til Pakistans støtte med USA penger.
skrevet av Viktor 11.04.2010 18:59
Vi har vell ikke så mye og si om pedofile,her ruller det opp mangt og mye,og mye er vell skjult i Norge,dessuten har politiet internasjonalt fått øynene opp for dette i Europa,og mere kommer nok.Jeg vet at Afganere blev trent av Usa og i samme Camp som Contras,fordi meldingen kom til meg den gangen jeg drev med solidaritet til Latin-Amerika.Så mann måtte velge,men Libya var enn stat som advarte først om Ladin,og så han som uønska person til landet.Hva penge støte fra Usa tok slutt vet jeg ikke noe om.Men i hvert fall er all krig uretferdig,så den krigen som føres verden over er i impralismens-tegn,og kan ikke forsvares,lurer på hvem skapte hva og hvem er de store banditene ladin er bare små gutt i forhold,og ett påskudd for krigen