
Som første bydel i Oslo har bydel Grünerløkka opprettet et eget rasisme- og diskrimineringsombud Nå håper nyutnevnte Trine Mordal Jørgensen at flere bydeler følger etter.
Som første bydel i Oslo har bydel Grünerløkka opprettet et eget rasisme- og diskrimineringsombud Nå håper nyutnevnte Trine Mordal Jørgensen at flere bydeler følger etter.
Latest posts by Redaksjonen (see all)
- Kraftig nedgang i norskopplæringen - 20.06.2026
- Ytre høyre samlet seg i Roma for «remigrasjon» - 19.06.2026
- Rettssaken setter søkelys på rasisme, radikalisering og systemsvikt - 19.06.2026
De siste årene har bydel Grünerløkka lagt ned et stort arbeid i å motarbeide rasisme og diskriminering blant bydelens innbyggere. Blant annet har bydelen fått på plass en egen handlingsplan for slikt forebyggende arbeid.
I fjor sommer tok bydelspolitikerne arbeidet et steg videre og vedtok at bydelen skulle bli den første i hovedstaden og landet ellers som skulle få opprettet en stilling som rasisme- og diskrimineringsombud.








