Markedsførere globalt skal finne ut hva som skal til for å skape en mer inkluderende og mangfoldig bransje.
Latest posts by Claudio Castello (see all)
- – Viktig å samle chilenere fra hele verden til kulturfestival - 05.11.2024
- Stor interesse for tilskuddsordninger på kulturfeltet - 05.11.2024
- Sandra Borch anklager NRK for «etnisk gransking» - 04.11.2024
Undersøkelsen Global DEI (Diversity, equity and inclusion) Census 2023 går i felt 15. mars, ifølge Mediebedriftenes Landsforening.
Undersøkelsen ble gjort første gang i 2021, og gjennomføres også nå i Norge.
Undersøkelsen er planlagt presentert under reklamefestivalen i Cannes i juni, og er initiert av WFA (World Federation of Advertisers) som har med seg flere andre globale organisasjoner i prosjektet. Den norske delen av dette prosjektet vil legges frem over sommeren.
Formålet med undersøkelsen er å belyse tilstanden av mangfold og inkludering bransjen. Videre skal undersøkelsen avdekke sentrale DEI-spørsmål, muligheter og prioriterte områder for handling og atferdsendring.