Hjem Nyheter Nytt 14 personer ble pågrepet etter kontroll

14 personer ble pågrepet etter kontroll

54 utesteder og restaurant blir kontrollert. 51 får anmerkninger. Gamlebyen kro, Mamma Rosa og Garam Masala må stenge.

14 personer ble pågrepet av politiet i en ny kontroll av restaurant og utelivsbransjen i Oslo i helgen, melder NRK.

Dette er den største kontrollen som er gjennomført hittil og alt fra kebabkiosker til finere restauranter risikerer å få besøk. Målet er å avdekke ulovlig arbeidskraft, bruk og salg av narkotika, smuglervarer, trygdemisbruk, skattesnusk hvitvasking og konkurskriminalitet.