
Ahmad Mubashir (73) var blant de første pakistanerne som kom til landet.
Ahmad Mubashir (73) var blant de første pakistanerne som kom til landet.
Latest posts by Redaksjonen (see all)
- Over 3,2 millioner saker i kø i USAs immigrasjonsdomstoler - 22.06.2026
- Kraftig nedgang i norskopplæringen - 20.06.2026
- Ytre høyre samlet seg i Roma for «remigrasjon» - 19.06.2026
Ganske nøyaktig 50 år har gått siden Stockholms-toget rullet inn på Østbanestasjonen i Oslo, med Ahmad Mubashir ombord. Den nyutdannede radiografen fra Pakistan ante ikke denne maidagen i 1971 at det var her i landet han skulle finne arbeid, stifte familie og slå rot. Han var 23 år og tenkte kanskje ikke så langt fram i tid.
– Pakistan er fødelandet mitt, Norge er mitt hjemland, fastslår Mubashir i dag.








