– Ingen norske merkevarer ville bli med på markeringen mot rasisme

- Er norske merkevarer for feige til å heve stemmen, spør Christian Steen i The Oslo Company.
115Shares

På lørdag samles hele Norges musikkbransje for å markere sitt standpunkt mot rasisme i programmet «Hev Stemmen» på NRK klikken 20.50. Da vil noen av våre største og viktigste artister fortelle sine historier og fremføre sanger i kampen mot rasisme i Norge. Det var ingen norske merkevarer som ville bli med på markeringen.

Jeg har alltid tenkt at Norge er et sivilisert samfunn, med grunnleggende sunne verdier som respekt, samhold og rettferdighet. De siste månedene har jeg fått et inngående innblikk i rasismen som finnes i dette landet. Det har vært en «wake-up call»! Vi har en lang vei å gå, og den kommer ikke til å bli mindre krevende fremover. I en verden der hvem som helst kan ytre hva som helst, når som helst, til et ubegrenset publikum med full support av algoritmer fra Silicon Valley, vil rasisme bare bli en eskalerende utfordring også her til lands. Hvis du er en som ønsker å forsvare det samfunnet FN definerer som «verdens beste land å bo i», da har vi en felles jobb å gjøre.

Les mer i kampanje.com