Advertisement
Advertisement
Eminol | Norway | Sweden | Denmark | Sikunews | Hindi | Tamil | Polsk
Innenriks
Hvorfor kalle meg innvandrer?
Jeg venter spent på den dagen da folk ikke kommer til stusse når jeg kaller meg selv for norsk. Hvem er innvandrer, og hvor lenge er man innvandrer?
Publisert: 06.07.2010 10:07
Av Hina Aslam
Ordet innvandrer brukes ofte til å betegne unge mennesker som meg som er født og vokst opp i Norge. Det skaper en avstand og en type fremmedgjøring til landet jeg har størst tilknytning til, nemlig Norge. Men er det bare nordmenn som bidrar til den fremmedgjøringen?

Innvandrere i Norge får ikke barn. De får innvandrerbarn, eller andregenerasjonsinnvandrere, som det også kalles. Deres barn igjen er heller ikke barn, men tredjegenerasjonsinnvandrere, selv om de ikke har vandret et eneste sted.

Definisjon av innvandrer

Ordet "innvandrer" har forskjellig betydning alt ettersom hvem man spør. Ifølge SSB omfatter begrepet kun førstegenerasjonsinnvandrere, mens regjeringen betegner innvandrere som personer med to utenlandskfødte foreldre, de som selv har innvandret til Norge. Norske ordbøker omtaler innvandrere som personer som har innvandret til et land.

Men realiteten er at i Norge betraktes alle som ikke er hvite etniske nordmenn som "innvandrere". 

Ikke norsk
Det er ikke bare nordmenn som bidrar til fremmedgjøringen, også minoritetsbefolkningen selv er med på å skape denne avstanden mellom storsamfunnet og minoritetsgrupper. Foreldre som innvandrer til Norge også tvinger sine barn til å kalle seg selv pakistaner, tyrker, marokkaner og så videre. De vil ikke at barna deres skal kalle seg selv norsk.

For en stund tilbake var jeg på et religiøst arrangement i regi av det pakistanske miljøet i Vestfold. På slutten av arrangementet reiste en eldre mann seg opp og spurte dem som var tilstede om hvem de var. Noen svarte muslim, noen pakistaner, noen norsk-pakistaner og andre svarte til og med  innvandrer.

– Nei, dere er norske, sa han, og la til at han selv også er norsk. Dette er en mann som er født og oppvokst i Pakistan og kom til Norge som arbeidsinnvandrer. Men han har tilbrakt mesteparten av livet sitt i Norge og føler seg helt norsk.

Etter at den setningen kom opp, begynte eldre pakistanske damer å se på hverandre, til og med de som var født og oppvokst i dette landet så rart på hverandre. Hva er det han sier? tenkte de.

Han fortsatte – hvordan kan dere kalle dere pakistanere, den eneste tilknytningen dere har til landet er at dere besøker det noen ganger og har slektninger der.

Norske pakistanere

Nå begynte det å bli hett i lokalet. De eldre damene begynte å legge press på barna sine for at de skulle si at han tok feil, de er pakistanere.  En jente på 12 år gjorde det hun ble bedt om av moren sin. Hun var født i Pakistan og kom til Norge som toåring. Og så lydig som hun var, kalte hun seg pakistaner. En annen jente som var født og oppvokst i Norge, følte det samme. Argumentet hennes var at nordmenn aldri vil se på oss som norske. Jentene nektet å være enige med den eldre mannen. 

Jeg satt der og hørte på og orket ikke begynne på den diskusjonen igjen.  For meg har jeg alltid vært en norsk pakistaner. Jeg har strevd med å få nordmenn og familien min til å forstå at en del, eller faktisk ganske stor del av meg, er norsk.

Hvorfor er noen av våre foreldre redde for at vi skal bli for ”norske”, og hvorfor er nordmenn så redde for å ta oss imot? Det er Norge jeg er født i, og dette er landet mitt. Om noen nordmenn eller folk fra mitt eget miljø liker det eller ei.

E-postaddresse
Ditt navn
Kategorier Nyheter Kulturnytt Det skjer
Format Ren tekst HTML
Intervall Daglig Ukentlig Månedlig
Språk Norsk
Morsmål (valgfritt)

Skriv inn teksten fra bildet:
Share/Save/Bookmark



Kommenter denne artikkelen

Ditt navn:
Emne:
Kommentar: (kun tekst, HTML ikke tillatt)
 
Skriv inn teksten fra bildet:
 


 

Kommentarer

Norsk Amerikanere
skrevet av Geir 06.07.2010 10:34

Litt artig denne debatten
Nordmenn som utvandret til Amerika var Nordmenn til sin hals, de man hører om nå er Norsk Amerikanere eller omtales som Amerikanere med Norsk avstamming.
En Pakistaner eller Indier som har bosatt seg i Norge med Norskt statsborgerskap og som respekterer Norske verdier burde kunne kalle seg Normann/ kvinne når man måtte ønske
eller er jeg på " bærtur "?????

Norsk Pakistanere
skrevet av Mah 06.07.2010 12:22

Jeg tror vi norsk innvandrere burde respektere alle saker og lover som foregår i Norge første av all og etterpå da, burde vi kalte oss eller kjempet oss at vi også sitter samme båt som Normann men vi respektere ikke måten de lever på. Vi har en lang vei å gå og vi vet ikke hvor vi skal begynne og hvor er mål?

Paki
skrevet av ggfhh rjjkgh 06.07.2010 12:23

Det bare tull å si at pakistanere skal være norske. Fordi det er to helt forskjellige tenke måter/hode mellom nordmenn og Pakistanere. Pakistanere er mer rasisme enn nordmenn. Bl.a ser man forskjelligen mellom Pakiere og norske når de treffer et Afrikansk barn. Paki hilser ikke på svart barn mens norske gjør det.

Norsk Afrikanere
skrevet av Malik 06.07.2010 12:46

Helt enig med deg ggfhh rjjkgh. Jeg har opplevde slik situasjonen. En par eldre pakistanere kjefte på meg en gang i heis og sa til meg jeg lukter vondt og skriket på meg og etterpå sa de gå av neste etasje, gå av du. Det var en av sjokkerende jeg noensinne opplevde i mitt liv. Jeg forventet ikke fra en pakistansk eldre mennesker her i Norge virkelig. Så det finnes mange pakistanere som hater mange afrikanere.

hvite norsk
skrevet av karl 06.07.2010 15:00

hahaha

Rasisme i blandt oss
skrevet av Mustafa 06.07.2010 17:28

Det finnes graderinger også blandt oss invandrere,særlig om vi får litt makt,eller enn tittel,farlige veier,da er mange ganger Norsken bedre med eller uten lusakofta

Hver sin definisjon
skrevet av H.H.B. 06.07.2010 21:02

Det må være opp til hver enkelt å definere sin egen tilhørighet, det er et personlig og individuelt spørsmål. Det er ikke opp til offentligheten hvordan man skal defineres.

Selv er jeg norsk av den enkle årsaken at mesteparten av slekta mi er fra Norge, bortsett fra én oldefar fra Sverige. Min mann er afghansk, av den årsak at han er født i Afghanistan og har foreldre som er født i Afghanistan. Men hvordan vil vi definere oss? Det kan være så mangt!

Vi føler begge at en stor del av hos har et opphav i norsk kultur og samfunn, samtidig er afghansk kultur og levesett også svært viktig for begge av oss. Vi er også begge muslimer. Selv pleier jeg å si at Afghanistan er mitt andre hjemland og om det hadde vært mulig å ha dobbelt statsborgerskap så ville jeg ha hatt det for det er slik jeg føler meg. Jeg er delt mellom Norge og Afghanistan, Vest-Europa og Sentral-Asia, og det innebærer svært få konflikter!

Når vi en dag får barn, inshallah' om Gud ønsker å gi oss det, må de selv definere seg selv både nasjonalt, kulturelt og religiøst. Men Islam vil alltid ha en sentral rolle i vår familie, vi vil også feire persisk nyttår og den store Eid feiringen og persisk vil være ett av våre barns to morsmål. Det er det vi ønsker å gi våre barn.

Jeg ble trist og opprørt da jeg hørte om ei småskole jente som fikk gjenforening sammen med sin mor med sin far som var asylsøker til Norge. Kort tid etter at hun begynte på skolen på Grønland/Tøyen i Oslo begynte hun å snakke norsk. Da en venn av familien snakket til henne på persisk sa hun at vi bor i Norge og det er ikke lov for oss å snakke persisk.

Jeg er stolt av mine to kulturer og jeg vil at barna mine skal få samme stoltheten, og Gud hjelpe den læreren som ville ha nektet mitt barn å snakke persisk på skolen!

Problemet.
skrevet av Shai 07.07.2010 12:44

Hva er problemet? Man er Muslim uansett hvilket land man har valgt å bo i. Vær alltid lojal mot Islam. Det er det som betyr noe.

Hva er du ?
skrevet av Bjørga Aune 07.07.2010 20:39

Jeg er Norsk, men uansett hvilket land du kommer fra kan du aldri blir. Selv en svenske som kommer til Norge er Svensk og sier ikke de er "Norske".
Selv i USA er svarte Afro-Amerikansere, selv etter mange generasjoner.
Dette er en håpløs diskusjon som det bør settes punktum for.

Nei, Bjørga Aune
skrevet av H.H.B. 07.07.2010 22:59

Betegnelsen "Afro-amerikanere" er jo faktisk en ekstremt rasistisk betegnelse. "Etter mange generasjoner...", men de som kom til Amerika fra Afrika kom samtidig som de som kom til Amerika fra Europa. Så hvorfor skal de som forfedrene kom fra Europa kalles amerikanere mens de som har forfedre fra Afrika skal kalles afro-amerikanere?

Poenget mitt er at man trenger strengt tatt ikke alle disse betegnelsene og i den grad man vil benytte seg av betegnelser bør hver enkelt betegne seg selv. Om man er fra Sverige men føler seg norsk og vil kalle seg norsk så bør man vel være velkommen til å kalle seg norsk?!

Jeg er enig med deg Shai, men problemet er jo når man kaller seg muslim og det blir sett på som illojalt, unorsk og segregering fra samfunnet. Det er jo ikke slik i det hele tatt! Jeg er ikke lojal mot regjeringen som jeg avskyr og ofte er det grunnet i Islam og behandlingen de er ansvarlige for at muslimer i Norge får. Fortsatt er jeg også lojal mot Norge, for Norge er heldigvis mer enn en rekke politikere som jeg kanskje ikke bør navngi men som klart viser sitt rasistiske menneskesyn.

helt enig bjørga aune
skrevet av norsk somaliere 08.07.2010 00:34

the truth hurts.......

hvem de er
skrevet av norsk 08.07.2010 03:14

de kan komme fra hvor de vil i verden respekterer norsk kultur,historie og tradisjoner så må de de kalle seg hva de vil men muslimer har alltid og kommer alltid til å være femte kolonister og trojanske hester.uansett hvor i verden islam er så er de i konflikt med de "andre" som bor der om det så er kristne i russland,jøder i midtøsten,buddister i thailand,hinduer i india eller sikher i pakistan. tilogmed muslimer som ahmadiyya blir trakassert av islam for de er ikke "ekte" muslimer. islam=bråk samme åssen du vrir og verenger på det og jeg vil ikke ha den facistiske ideologien deres her!!

Innvandring
skrevet av Mustafa 08.07.2010 08:40

Jeg tror kloden er som ei stor bolle,vi trenger bare mere russiner i den,det setter kulør på hverdagen for vår Norske-massa.Russin er vel ur-norsk?Det finnes nok et svar.Hva hadde vell Norske-boller vært uten de små russinene

Vi er her for godt.:)
skrevet av nonoghilizani 08.07.2010 16:13

Uanset hvor du blir født, Du tilhører det landet. Om det er ønskelig. (dvs) du er norsk!!! hvis du er født i norge. Vi har tredje generasjon født barn i norge som de fortsatt "kalles" invandrere.Spesielt av (skjell stygge) frp tihengere.(mao) rasister.

Norsk
skrevet av Bjørga Aune 08.07.2010 21:02

Nonogilizanai (navnet er feilskrevet) du tar feil, du blir aldri norsk. Beklager å måtte si det, men hvis du ser ut som utlending vil både du og barna dine være innvandrere. Med tiden kan barn, barnebarn gifte seg med etnisk norske, slik at ulikheten forsvinner, men det tar mange,mange generasjoner.

Tar feil
skrevet av Irritert 08.07.2010 21:12

@Bjørga Aune er her kun for en grunn...lufte ut sine fordomsfulle holdninger. Du tar feil. Han er norsk. Du og dine holdninger kommer til å dø med de som er gamle som deg.Forventer egentlig ikke noe annet fra deg, Bjørga.

respekt
skrevet av Irritert 08.07.2010 21:15

Men jeg må si at jeg respekterer deg Bjørga Aune. Du tør å skrive eget navn...

hvem kalles "innvandrer"
skrevet av Uschi 09.07.2010 17:04

Veldig bra artikkel som gir mulighet til ettertanke og refleksjon!

Kommentar til Irritert
skrevet av Innfødt 10.07.2010 06:49

@Irritert
Det ligger mye mer i begrepet "norsk" enn bare å tilfeldigvis være født i Norge, ha norsk pass og snakke språket mer eller mindre gebrokkent. Det er naivt å tro at man kan komme flyttende til Norge fra f.eks. Pakistan og forvente at en selv og ens eventuelle barn skal bli betraktet som norske. Påstanden om at Bjørga Aunes holdninger kommer til å dø med de som er gamle som henne, er respektløs og stupid. Holdningene hun representerer lever i beste velgående blant unge mennesker i Norge, og kommer ikke til å forsvinne uansett hvor "norske" innvandrerne lurer seg selv til å tro at de er.

Et lite poeg
skrevet av Norsk 10.07.2010 18:20

Skal man kunne betraktes som norsk er det ihvertfall en ting som må være på plass. Man må anse seg som norsk både når det er en ulempe og når det er en fordel.

Man kan ikke anse seg som norsk når det er mest fordelaktig å være norsk og innvandrer når det er mest fordelaktig å være innvandrer.

Jeg har sett personer som kaller seg like norske som innfødte nordmenn når de vil gjøre krav på sin del av landet/samfunnet/naturressurser osv. Og likefullt er de ikke sene med å kalle seg innvandrere når det mulig å hente litt ekstra goodwill/statsstøtte eller lignende.

Jeg syns innflyttere fra andre land gjerne må kalle seg norske. Jeg tror det er bra for samholdet i landet. Men vær i så fall norske både på godt og vondt, ikke bare når det er fordelaktig.

Bryr meg ikke
skrevet av Irritert 10.07.2010 19:48

@ Innfødt, du skriver som om du er talsperson for alle uneg mennesker i Norge, noe jeg vet du ikke er. Det er noen unge som deler din holdning, men jeg kjenner mange som ikke tenker slik. Og folk som deg bryr jeg meg ikke om.

Irritert
skrevet av Bjørga Aune 10.07.2010 20:47

Mine holdninger blir aldri gammeldagse, jeg skriver fakta. Om jeg giftet meg med en Kineser eller en Svenske for den slags skyld, kunne jeg aldri bli kineser eller svenske,- jeg ville forbli norsk hele livet. Mine barn ville tilhøre begge land.
Det er beklagelig, kjære irritert, men slik er det. Å beskylde meg for å være rasist er svært krenkende. I dag har jeg hatt besøk av 2 fra Litauen, en fra Iran og en telefon fra min kjære venninne i Kroatia.

Jeg er enig i at det kanskje er dumt å bruke sitt riktige navn i slike diskusjoner. Jeg er blitt advart av mine venner, da jeg fikk 2 trusler på telefonen fra Kosovo-albanere for endel år siden.

At folk skammer seg over sitt hjemland og kommer med trusler i det landet de kommer til er trist.
Jeg håper du til slutt godtar hvem du er.

Derfor
skrevet av Ariel 11.07.2010 12:48

@Hina Aslam

Du kalles innvandrer fordi du kommer fra et innvandrermiljø. Det er egentlig ganske frekt å plassere seg i en posisjon hvor man skal "lære" etniske nordmenn hva som er norsk.

tull
skrevet av Irritert 12.07.2010 00:10

@Bjørg Aune, jeg er ikke enig med deg og du taler ikke for alle uansett. Jeg har så mange norske venner og kollegaer som behandler meg som norsk. Så jeg vet at den holdning kommer til å forandre seg. Jeg vet hvem jeg er. Jeg er norsk og jeg trenger ikke din velsignelse for det:-)

@ Ariel, ja faktisk, frekke nordmenn som deg trenger å lære om det nye norske "Vi". Det er du som er frekk.

"Norsk"
skrevet av Ariel 12.07.2010 17:03

@Irritert

Jeg prøver bare å være ærlig. Jeg kan med hånden på hjertet ikke si at jeg betrakter innvandrere med fremmedkulturell bakgrunn som norske, og jeg vet at svært mange nordmenn føler det på samme måte. Dette har ingenting med rasisme eller fordommer å gjøre. Det dreier seg mer om ulike oppfatninger av hva det egentlig innebærer å være norsk. Jeg har selv kolleger og venner fra flere ikke-europeiske land, og mange av dem har bodd lenge i Norge. Dette er mennesker jeg setter stor pris på, og de behandles selvsagt med samme respekt og høflighet som etniske nordmenn, men hverken de selv eller deres omgivelser oppfatter dem dermed som nordmenn. Det blir for enkelt å tro at man er norsk bare man har fått oppholdstillatelse og fordi man har lyst til å være det. Det nye norske "vi" er en politisk konstruksjon som i liten grad eksisterer i virkelighetens verden.

tull
skrevet av Bjørga Aune 12.07.2010 21:04

Tull ! Du har mange norske venner og sammen med dem føler du deg norsk. Hvordan du føler deg gir deg ikke noen etnisistet. Når jeg er sammen med mine "Jugoslaviske" venner føler jeg også tilhørlighet. Men Serber, kroat o.s.v. kunne jeg aldri bli.
Mot "TULL og tøys" kjemper selv Gudene forgjeves.

Altid Muslim
skrevet av Nasir 13.07.2010 20:44

Vi som er Muslimer Ønsker at alle skal bli Muslimer.Norge bør bli en Muslimsk stat.

lydige kvinner
skrevet av Bernt larsen 13.07.2010 20:54

Av materialet fant jeg at det var en sammenheng mellom graden av ubehag mennene påførte kvinnene og hvor ulydig Kvinnene var. De mennene som brukte belønning, hadde lydigere kvinner jo mer belønning de brukte

ikke sant
skrevet av Irritert 13.07.2010 23:33

@ Bjørg Aune, dine argumenter er så tåpelige at jeg får lyst å bare le. At du sammenliger det å ha venner fra Jugoslavia ...for noe vås. hadde du bodd i Jugoslavia hele ditt liv, ja da kunne du si at du er derfra. Jeg har mange andre venner fra Afrika og Asia....nei det nytter ikke å diskutere med folk som deg og Ariel som er så lukket for forandring. Og som ønsker å trekke Norge tilbake...uansett så blir dere nødt til akseptere den nye virkeligheten... og at vi er her og vi er norske.
Ariel, du er ikke klar over dine fordommer. For meg er det nok at mange synes jeg er norsk. Jeg bryr meg ikke om hva du og Bjørg Aune synes. Dere er ikke Gud for meg.

klapp igjen
skrevet av Irritert 13.07.2010 23:37

@ Nasir, kan du klappe igjen om muslimsk stat. Er fullstendig uenig med deg.

integrere
skrevet av stephan dimitry 14.07.2010 09:49

Jeg er helt enig med deg. På slutten av dagen er det ingen som kan Stopp rattet av transformasjon. Etter hundre år vil ingen være i stand til å skille en original norsk fra en tredje generasjons innvandrer. Dette er den harde fakta og alle de som prøver å klamre seg til hjemlandet, vil ikke kunne gjøre det fordi det er en umulig jobb.

"irritert" dont forget where you come from my freind
skrevet av utlendinger 14.07.2010 15:53

til "irritert" du blir aldri norsk uansett hvis du bli født her i norge eller din eldre født her..du er norskstatborger men ikke "norsk" og bjørga aune jeg enig med deg..og folk her de misforstå deg.

ha ha
skrevet av Irritert 14.07.2010 19:25

@Utlendinger, du kan tro hva du vil...jeg bryr meg ikke om dine meninger. Det viktigst av alt er hva jeg selv kaller meg selv. Jeg ser på meg selv som norsk, og trenger ingen tillitserklæringer fra deg eller Bjørga Aune. Kos dere med deres fordommer!
Hva er vitsen med å hele tiden kreve at vi skal bli integrert i det norske samfunnet og få norske verdier, hvis folk som deg ikke vil se på folk som Hina Aslam som norsk? Hvorfor stiler dere krav om at muslimske jenter skal være norske???
Dobbelt moral, spør du meg. Men igjen, deres mening er ikke viktig.
Jeg vil bare si til alle som vil kalle seg norsk: det viktigst av alt er hva du kaller deg selv, ikke hva trangsynet og fordomsfulle mennesker kaller deg.

Unnskyld at jeg spør
skrevet av Nat 14.07.2010 21:39

Hvorfor er det så fint å være norsk?
Alle høytider dreier seg om å spise gris i forskjellige varianter og drikke mest mulig alkohol. De gjør også narr av mennesker som tror på Gud.

Integrering
skrevet av Nasir 14.07.2010 21:56

Jeg tror nordmen burde integrere seg med oss Muslimer.Nordmenn burde konvertere til Islam.Islam er den eneste sanne religion.Hvorfor er det så mange nordmenn som ikke ønsker å integrere seg.

Identitet
skrevet av Ariel 15.07.2010 23:22

@Irritert

Er jeg fordomsfull fordi jeg ikke oppfatter folk av utenlandsk opprinnelse som norske? Folk som ofte ikke engang selv oppfatter seg som norske? Hva mener du egentlig at en fordom er for noe? Nasjonal, historisk, kulturell og etnisk identitet er ikke noe man bare kan bytte ut ettersom man finner det fordelaktig. Den som tror noe annet, røper et veldig overfladisk syn på fenomenet identitet, og mangelfull forståelse av hvor mye identitet faktisk betyr for mennesker. At det finnes enkelte nordmenn som tror de har rett til å på vegne av et helt folk omdefinere hva det vil si å være norsk til å omfatte nær sagt hvem som helst som ønsker å være det, forandrer ikke på dette. Vi lever i et fritt land, og hvis det får deg til å føle deg bedre, har du rett til å insistere på å kalle deg hva du vil mellom himmel og jord, også norsk, men regn med at mange ikke kommer til å ta deg særlig alvorlig.

HVORFOR KALLE MEG INNVANDRER
skrevet av Malik bin Shaitan 16.07.2010 15:17

Når Pakistanere holder så fast på sin opprinnelse, har dette sammenheng med kaste, klan,storfamilie og religion.Islam har en segregeringstanke, se bare på delingen av India.I en del muslimske familier vasker man dekketøy hver for seg når de har hatt ikke-muslimske spisegjester, en vask for kristne og en for muslimer.Tenk på at muslimer har ekteskapsforbud med ikke-muslimer.Hvorfor er det aldri bråk med ikke-muslimer fra den tredje verden? Pakistanere:Tenk over deres egen nasjonale selvlopptatthet.

snakk om deg selv
skrevet av Irritert 16.07.2010 18:37

@ Ariel, snakk om deg selv og ikke mange. Er du talsperson for alle nordmenn? Det er du ikke, og jeg har møtt så mange nordmenn, både på jobb, sosialt og mange forskjellige sammenhenger som sier til meg" Du er så nrosk!". Så jeg vet at det er mange som er enig med meg. Tro hva du vil. Verden gåt fremover, og det kommer også Norge til å gjøre. Du tviholder på noe som er for lengst forandret. Jeg kan ikke forandre deg, Ariel, men din oppfatning er ikke sannhet for meg. Min sannhet er at jeg er norsk og jeg trenger ikke din velsignelse om det.

Hvem er du ?
skrevet av Bjørga Aune 19.07.2010 22:57

Irritert er en veldig irritabel person, men du tør ikke engang røpe hva du heter !

Du har vel for mange som ikke sympatiserer med dine holdninger.

Rase
skrevet av Espen 25.07.2010 18:01

Nordmann er du av rase.

Jeg kan aldri bli en somalier eller pakistaner.

Bra:-)
skrevet av Irritert 29.07.2010 12:24

@Bjørg Auna, det er bra jeg irriterer fordomsfulle mennesker som deg!! Det hadde vært ille om du hadde vært blid med mine ord.
Og du tar feil, det er mange som er enige med mine synspunkter. Det er du som er i mindretall egentlig. Ellers hadde Vigrid vunnet valget!!!

@Espen, det er din oppfatning. Vi er mange som har en annen oppfatning og mening. Rase blir ikke ren heller, sien mange nordmenn har barn med folk fra Afrika, midtøsten og lignende..så det der er bare tull.
Men ja, Ku Klux Klan vil nok være enig i dine synspunkter!!!