
Foto: http://simplycvr.blogspot.com/
- Ny kampanje tar oppgjør med hatprat i norske klasserom - 04.12.2025
- Osman hjelper andre med psykisk helse - 03.12.2025
- Film om komplekse menneskelige relasjoner - 03.12.2025
Sammenligner med Ikea
Han er en av toppsjefene i Uninor og trekker paralleller til Ikea sin suksessoppskrift.
– Se for deg at de har kunder som vil betale 1000 kroner for en kontorstol. Da jobber de baklengs for å designe en stol som kan selges til 1000 kroner med profitt. Det er nettopp slik vi forsøker å jobbe i Uninor, forteller han.
I den nye strategien har Uninor gått fra en emosjonell posisjonering i markedet, til en funksjonell posisjon.
Vi ser at det er en stor forskjell på lave kostnader og lav kvalitet.
Den norske telegigantens satsning i det indiske markedet er et godt eksempel på multinasjonale selskaper som retter søkelyset mot markeder i utviklingsland som India, Kina og Brasil.
– Utfordringen blir å produsere telefontjenester til ekstemt lave priser som også fattige”på bunnen av pyramiden” kan ha råd til å kjøpe, forklarer Ulset.


