Seerrekord for Zahid Ali

Med reprisene har 897 000 seere sett første episode av Jul i Tøyengata! Dette er rekord for TV Norge.

I Jul i Tøyengata møter vi Skomaker Ali (Zahid Ali) som har hatt sin skomakerbutikk på Tøyen siden han kom til Norge i 1972. Tvers over gaten ligger jernvarehandelen A.O. Konnerud (Zahid Ali) som er den siste norske butikken på Tøyen. Den drives av den desillusjonerte, barnløse, grinebiteren Konnerud.
Mellom disse to etniske ytterpunktene møter vi et mylder av fargerike figurer som alle på ymse vis vikles inn i intriger basert på rikelig med fordommer, blandet med store doser klassisk norsk juleforberedelse.
Vi møter serbere, somalierer, jøder, sikher, indere og pakistanere som alle har sitt å handskes med. Alt fra mislykket mafiavirksomhet, porno som binæring, angst for omskjæring, narkogjeld og skumle Luica-tog!
Jul i Tøyengata er mest populær hos menn og kvinner i aldersgruppen 12 til 19 år.
Deretter følger menn 20 til 34 år og kvinner 12 til 44 år!
Jul i Tøyengata er mest populær hos menn og kvinner i aldersgruppen 12 til 19 år.
Deretter følger menn 20 til 34 år og kvinner 12 til 44 år, i følge TV Norge.
Til sammenligning hadde suksessen Nissene på låven i 2001, 282 000 seere på premieren, og fikk totalt et snitt på 302 000 seere.

Zahid Ali med Tett på nett-rekord
En utslitt Zahid Ali ble bombardert med spørsmål fra VG leserne i 12 timer!
– Hadde det ikke vært for at jeg må på jobb tirsdag morgen, kunne jeg ha sittet lenger, sier komikeren etter den nærmest uslåelige Tett på nett-rekorden.
Zahid Ali ankom VG Netts lokaler klokken 12, og12 timer senere forlot han VG-huset, i følge VG.

Labre anmeldelser
Anmelderne lar seg ikke begeistre og vender tommelen ned for
«Jul i Tøyengata».
Adresseavisen: 1
Stavanger Aftenblad: 2
Bergens Tidende: 2
«Ikke provoserende, ikke sjokkerende og i alle fall ikke morsomt» skriver Adresseavisen om serien på TVNorge.

«Umorsom imitasjon» sier
Stavanger Aftenblad.

«God idé ødelagt av dårlig
manus», mener Bergens
Tidende.