![th-manus.jpg](https://i0.wp.com/img.utrop.no/wp-content/uploads/2020/08/49104023593_d61e82a5a2_k.jpg?resize=696%2C464&ssl=1)
- Sett av over to millioner på to døgn: – Historisk - 14.07.2024
- Fernandez blir Easees nye toppleder - 13.07.2024
- Haitam tar gjenvalg - 13.07.2024
Under debatten om mangel på mangfold i kommunikasjons- og reklamebransjen før sommeren, ble det etterlyst konkrete tiltak, blant annet av de fem artikkelforfatterne bak innlegget «Fem refleksjoner om mangfold».
Kommunikasjonsforeningen inviterte til et felles møte for å diskutere hva organisasjonene kan gjøre for økt mangfold i bransjen. Arbeidet startet tirsdag denne uken, og arbeidsgruppen som ble etablert skal fortsette utover høsten. melder kommunikasjon.no.
– Engasjementet er stort for at noe må gjøres for å øke mangfoldet i bransjen. Det gjelder både internt i virksomhetene og i avdelingene, men også i kommunikasjonen som kommer ut, sier Therese Manus, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.
Fra tiltak til handling
Artikkelforfatterne var tilstede på møtet denne uken, og noen av dem blir også med i det videre arbeidet.
– Vi lever i et mangfoldig samfunn, derfor er det avgjørende at vi som kommunikatører kan speile det samfunnet vi skal kommunisere med. Arbeidet vi er i gang med, og som bransjeorganisasjonene nå skal ta videre, vil være avgjørende for å oversette prat til handlin, sier Behnam Farazollahi, byråleder i Neue Design Studio til kommunikasjon.no.