Når ut til 150 millioner i Midt-Østen fra Bergen

Bergensselskapet Myreze fortsetter å lage identer for den arabiske TV-kanalen Al Arabiya.
Bergensselskapet Myreze fortsetter ident-samarbeidet med den arabiske TV-kanalen Al Arabiya.

Frem til nå har Bergens-baserte Myreze laget 13 identer for 13 ulike land. Tidligere har Myreze laget vignetten til The Morning Show for Al Arabiya, som har 60 millioner seere hver dag.

Al Arabyia når 25 millioner seere og 5 millioner husholdninger i 16 land, fra Tyrkia i øst til Marokko i vest. Kanalen regnes som en av de største i den arabiske verden.

– Vi har beinhard konkurranse om å levere de mest fremtidsrettede TV-sendingene i vår region og med Myreze på laget har vi de beste forutsetningene. Vi er veldig fornøyde med å ha fått på plass et samarbeid som vil endre hverdagen for millioner av våre seere til det bedre, sier Fadi Radi, kreativ leder ved Al Arabiya Network.

Åpner nye markeder

Norsklaget grafikk fra Bergen vil dermed møte seere i Midt-Østen og sør i Middelhavet når de får sine nyheter de neste årene. Alt fra åpningsvideoer i programmene til visuelle elementer på nettsidene vil leveres av Myreze.

Avtalen åpner et nytt marked og gir en ny type synlighet for selskapet.

Sjef for Myreze, Björn Myreze, her avbildet sammen med fotograf Karim Saad, sier seg fornøyd med ny avtale..

– Det er et privilegium å få jobbe med så mange spennende aktører internasjonalt, fra det kinesiske romfartsvesenet til Epic Games. Når vi nå får på plass dette samarbeidet med en stor nyhetskanal som Al Arabyia betyr at vårt arbeid vil gå på luften hver dag i mange år fremover. Dette er på mange måter større enn å bidra til en enkeltstående produksjon, sier CEO i Myreze, Bjørn Myhre.