Stadig flere flerkulturelle nordmenn tar tak i penn og PC-tastatur, og gjør seg gjeldende i bloggerverdenen (illustrasjonsbilde).

I en video på den populære videoappen advarer politiet mot deling av nakenbilder. Den har til sammen blitt spilt i 446 timer, skriver Bergens Tidende.

– Det tilsvarer en fulltidsstilling i 12 uker. På den tiden kunne man reist rundt til et knippe skoler og fortalt budskapet vi ønsker å få fram. Vi bruker knapt en dag på å lage en TikTok-video. Det er ekstremt effektivt, sier politibetjent hos nettpatruljen Frode Hauge til avisen.

Politiet er også til stede på Snapchat, Instagram og Facebook, og det er sistnevnte som brukes til å nå ut til foreldrene.

– Vi gir dem råd om hva du skal se etter og hva de bør snakke med barna om, sier politibetjent Frida Nordem Føleide.

Siden opprettelsen av nettpatruljen i oktober har antall henvendelser fra barn og unge opp til 19 år økt fra fire til om lag 140. Politiet har foreløpig ikke tall på hvor mange de har nådd med TikTok-videoen.

– Men vi er veldig sikre på at vi får vite mer nå enn ellers, sier Hauge.