Skal reklamere for norske muslimer

Reklamebransjen skal lage reklame om muslimer.

Reklamebransjens store dugnad for et godt formål, Reklame for Alvor, har i år gått til Antirasistisk Senter. Torsdag 16. september klokken 16.00 kunngjøres kampanjeideen som har vunnet, med prisutdeling til det ansvarlige reklamebyrået, i et arrangement på Dansens Hus i Oslo.

– Vi er utrolig glade for at vi ble tildelt årets kampanje, og vi er veldig fornøyde med den kampanjeideen som nå har vunnet konkurransen. Reklamefirmaet som kom opp med den vinnende ideen, har skjønt akkurat hva vi var ute etter, sier Kari Helene Partapuoli, leder i Antirasistisk Senter.

– Dette handler om noe så grunnleggende som å minne hverandre om felles menneskelighet, noe som faktisk er nødvendig etter det voldsomme, negative fokuset på norske muslimer gjennom lengre tid, sier hun.

Leder i Antirasistisk senter Kari Helene Partapuoli er glad for at senteret får tildelt årets kampanje.
Foto : Claudio Castello