
Akhenaton Oddvar de Leon vil at Tromsø skal forby bruken av ordet på arbeidsplassen og i arbeidstiden.
Akhenaton Oddvar de Leon vil at Tromsø skal forby bruken av ordet på arbeidsplassen og i arbeidstiden.
Latest posts by Redaksjonen (see all)
- Over 3,2 millioner saker i kø i USAs immigrasjonsdomstoler - 22.06.2026
- Kraftig nedgang i norskopplæringen - 20.06.2026
- Ytre høyre samlet seg i Roma for «remigrasjon» - 19.06.2026
I 2015 fikk ikke Pippis pappa lenger være «negerkonge», og samme år fortalte Hellbillies at de skrotet sangen «Neger på Ål stasjon».
Og i 2018 kom Høyesterett frem til at det er straffbart å si «jævla neger» i en krangel.
Nå har en av grunnleggerne av Organisasjonen mot offentlig diskriminering (OMOD) sendt en oppfordring til ordføreren i Tromsø:
Få slutt på bruk av ordet «neger».








