
– Jeg vil at det skal stå på plakaten at rasismen og undertrykkingen vi ser her ligger i fortiden og ikke er noe denne skolen står for.
– Jeg vil at det skal stå på plakaten at rasismen og undertrykkingen vi ser her ligger i fortiden og ikke er noe denne skolen står for.
Latest posts by Redaksjonen (see all)
- Lemma Desta: Advarer mot at effektivitet i PU går foran rettssikkerhet - 25.06.2026
- Utrops utgave 25 – 2026 er ute nå! - 25.06.2026
- Forside av utgave 25-2026 - 25.06.2026
«At elevene hver dag må bli konfrontert med Axel Revolds kolonialistiske bilde oppfattes ganske ydmykende. Kolonialismen bygger tross alt på et rasistisk syn som unnskylder umenneskelig utnyttelse av en annen befolkning og del av verden, skrev Rana Issa i et debattinnlegg i VårtOslo.
Når VårtOslo ringer elevrådsleder Hanan Zaaj må hun innrømme at hun ikke har lagt merke til maleriet før.








