Gjennom mobiltelefonen og en spilleapp skal man lære seg norsk, er hovedtanken til gründerne bak Sounds Good
Foto: Andy.H.Cheng
Folk spiller mye mer mobilspill nå enn de gjorde før korona-utbruddet.

– Spilletiden har økt med 17 prosent i juli sammenlignet med februar i år. Det sier Thomas Stensrud, salgssjef for AdColony Norge. AdColony Norge selger markedsføring på mobil. De har 1,6 millioner brukere hver måned.

Flere spill om dagen

I mars bad myndighetene i Norge folk om å holde seg hjemme. Da begynte folk å bruke mobilen mye mer. De spilte mye mer mobilspill.

AdColony undersøkte mobilbruken i Europa (Norge også) , Midtøsten og Afrika. Fra 18. til 27. mars svarte 20 prosent at de prøvde nye mobilspill. 46 prosent begynte å spille mobilspill flere ganger om dagen.

80 prosent av norske mobilspillere spiller hver dag. Mest spiller de mellom klokken 17 og 20 på kvelden. De fleste bruker cirka en time på mobilspill hver dag.

ORDFORKLARINGER:

Sammenlignet med: i forhold til
Markedsføring: reklame