- – Ubehagelig, men nødvendig bok - 08.12.2024
- Urban Legend ute med ny sesong - 07.12.2024
- Funksjonsvarierte Amir hetset: – Ingen grep inn - 06.12.2024
Onsdag 10. april arrangerte FINN jobb årets store HR- begivenhet, The Hunt.
Arrangementet, som både er en konferanse for rekrutterere/HR-avdelinger, samt prisutdeling, gikk av stabelen på The Hub i Oslo med over 700 deltagere.
I år fikk man en helt ny priskategori, Årets inkluderende annonse. Ifølge jobbanalytiker Christopher Ringvold har man opprettet prisen for å fremme mangfold, inkludering og tilhørighet i arbeidslivet.
– Ved å fokusere på stillingsannonsen ønsker vi å løfte frem arbeidsgivere som ikke bare bruker dette verktøyet effektivt, men som gjør det med en ekstra dimensjon av sosialt ansvar og bevissthet. Årets inkluderende annonse er mer enn bare en pris; det er en oppfordring til alle arbeidsgivere om å reflektere over hvordan de kan bidra til et mer mangfoldig og inkluderende arbeidsmiljø, forteller Ringvold via en pressemelding.
Årets vinner med fokus på diskriminering
Vinner av prisen for Årets mest inkluderende annonse ble Stendi Assistanse med deres annonse “Moralen er: Bli BPA-assistent”.
– En stillingsannonse er ikke bare en stillingsannonse, vi ser det også som en mulighet til å få oppmerksomhet om alle de 10.000 personene som har krav på brukerstyrt personlig assistanse, men ikke har det i dag. Det handler om diskriminering av folk som vil og kan jobbe. Det handler om uutnyttede ressurser, sier Wenche With, kreativt ansvarlig i Stendis Kommunikasjons- og markedsavdeling.
– Setter høy standard
Sumeet Singh, leder for Diversity, Inclusion & Belonging (DIB) i Schibsted, satt i juryen. Han sier Stendi Assistanse har satt en høy standard for hva denne prisen representerer.
– Prisen understreker viktigheten av å jobbe bevisst med tematikken rundt mangfold, inkludering og tilhørighet, uavhengig av om man har en egen avdeling dedikert til dette eller ikke. Det er et tydelig signal til næringslivet om at tiden er inne for å omfavne mangfold i alle dets former – ikke bare som en strategisk fordel, men som en grunnleggende menneskelig verdi, forteller Singh.