FINN kåret Årets inkluderende jobbannonse

Stendi assistanse mottok i går prisen for Årets inkluderende annonse på The Hunt i Oslo. Den som tok imot prisen var blant andre Wenche With som er kreativt ansvarlig i Stendis Kommunikasjons- og markedsavdeling. (I midten).
Foto: FINN.no
– Vinneren utfordrer den konvensjonelle forståelsen av mangfold og inkludering, ved å understreke at det ikke finnes en universell oppskrift, ifølge juryen.

Onsdag 10. april arrangerte FINN jobb årets store HR- begivenhet, The Hunt.

Arrangementet, som både er en konferanse for rekrutterere/HR-avdelinger, samt prisutdeling, gikk av stabelen på The Hub i Oslo med over 700 deltagere.

I år fikk man en helt ny priskategori, Årets inkluderende annonse.  Ifølge jobbanalytiker Christopher Ringvold har man opprettet prisen for å fremme mangfold, inkludering og tilhørighet i arbeidslivet.

– Ved å fokusere på stillingsannonsen ønsker vi å løfte frem arbeidsgivere som ikke bare bruker dette verktøyet effektivt, men som gjør det med en ekstra dimensjon av sosialt ansvar og bevissthet. Årets inkluderende annonse er mer enn bare en pris; det er en oppfordring til alle arbeidsgivere om å reflektere over hvordan de kan bidra til et mer mangfoldig og inkluderende arbeidsmiljø, forteller Ringvold via en pressemelding.

Årets vinner med fokus på diskriminering

Vinner av prisen for Årets mest inkluderende annonse ble Stendi Assistanse med deres annonse “Moralen er: Bli BPA-assistent”.

– En stillingsannonse er ikke bare en stillingsannonse, vi ser det også som en mulighet til å få oppmerksomhet om alle de 10.000 personene som har krav på brukerstyrt personlig assistanse, men ikke har det i dag. Det handler om diskriminering av folk som vil og kan jobbe. Det handler om uutnyttede ressurser, sier Wenche With, kreativt ansvarlig i Stendis Kommunikasjons- og markedsavdeling.

– Setter høy standard

Sumeet Singh, leder for Diversity, Inclusion & Belonging (DIB) i Schibsted, satt i juryen. Han sier Stendi Assistanse har satt en høy standard for hva denne prisen representerer.

– Næringslivet må omfavne mangfoldet som en grunnleggende menneskelig verdi, sier Sumeet Singh, leder for Diversity, Inclusion & Belonging (DIB) i Schibsted.

– Prisen understreker viktigheten av å jobbe bevisst med tematikken rundt mangfold, inkludering og tilhørighet, uavhengig av om man har en egen avdeling dedikert til dette eller ikke. Det er et tydelig signal til næringslivet om at tiden er inne for å omfavne mangfold i alle dets former – ikke bare som en strategisk fordel, men som en grunnleggende menneskelig verdi, forteller Singh.

Se annonsen her